mardröm

Jag trodde för en stund i morse att min värsta mardröm hade kommit till mitt hem.

Kevin skulle vara hemma ifrån skolan idag pga hans hosta, hans pappa skulle hämta honom klockan 9, så Johan fick vara hemma tills dess. När jag skulle köra iväg Douglas till dagis fick jag springa in och hämta nappen, då säger Kevin att han har spytt i toan... Maginfluensa tänkte jag, min skräck! Johan fick ha koll på han för jag var tvungen att rusa iväg. Åker till dagis, men ringer dem när jag är utanför och säger som det är, att jag vet inte om Kevin är sjuk. Men dem vill inte ha in Douglas och det förstår jag, han kan juh bära på något om det är magsjuka. Vill att lalla föräldrar ska vara så ärliga när det gäller den otäckingen. Ringer mamma i stressen och får lämna han där, 2 mil fram och tillbaka. Stress till skolan, kom i tid (kors i taket)
Men när jag prata med Kevins pappa tidigare, hade han inte spytt mer och ätit med god aptit. Så antagligen var det bara slämmet han behövde få upp. Kevin är väldigt känslig när han har hosta, får lätt kvälvningar.

Min redovisning gick väl inte så jätte bra, jag fick blackout! Jag hade klart och tydligt i skallen hur jag skulle lägga upp redovisningen, men det blev inte så.
Men nu är den gjord, ska bara fixa till den skriftliga. Sen kan jag andas ut.

Nu ska jag hämta lillen hos mamma, sen hem och göra fläsk med löksås.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Usch och fy! Jag hoppas att lilla Mira är som du och jag och inte får magsjuka så ofta...

2009-12-11 @ 22:32:03

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0