Blöjfri

Det blev en promenad i regnet till stan. Men lite störande var det att hålla i paraplyet och köra barnvagnen samtidig, 2 saker samtidigt... annars brukar jag juh fixa 5 saker samtidigt. Så jag sket i paraplyet och blev dyngesur, men vad gör man inte för sin vän, som ville ha sälskap till stan;)

Har provat att pottträna Douglas idag, men han spänner sig så att jag inte får han att sitta och så gallskriker han och.
Läste då på nätet om potträning (har glömt hur jag gjorde med Kevin), där stod det barnet skulle bli vän med pottan. Så jag visa han när hans nalle "kissekatten" satt där, men icke, vägrar sitta där ändå.
Läste oxå att de lär sig när de iaktar, gör som andra. Så nu tvingar jag Johan att ha sällskap när han sitter på dass:)


Jaja det löser sig nog, han är juh säker blöjfri innom 10  år.

Kommentarer
Postat av: Irene - mamma till 2

Hej :-)

Jonas vägrade oxå att sitta på både toan o pottan, men sen provade han att stå o kissa o då tog det ca 3 dagar o sen var han helt blöjfri på dagtid :-)

Tänkte bara ge det som ett tips.. :-)

Han har dock aldrig suttit på potta utan gick från blöja till toa (med en pall som han stod på, eftersom han var för kort annars)

Hör av dig när Kevin e hemma, så kanske vi kan leka ngn dag med pojkarna...

Hälsa familjen, kraaam

2009-11-19 @ 21:41:13
URL: http://ieen.blogg.se/

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0