Dagen som varit

Idag så var jag med lärarna när de diskuterade om den nya kurs planen samt det nya betygsystemet som ska träda i kraft läsåret 10/11 A-E.
Där efter tog jag tag i min praktikrapport, äntligen. Det är en sån där ångest grej, som jag tänker att jag gör i morgon. Men om man inte tar tag i det, så blir det aldrig av. Men idag så:) Det är inte lite man ska skriva, sen så ska man ha 30-45 minuters muntlig redovisning om sin praktikplats.


Sen så förberedde jag ett läxförhör i svenska som jag ska ha 7:orna i nästa vecka. Det ska bli spännande att hålla klassen själv. Jag fick välja om jag ville ha ett skriftlig eller muntligt förhör. Jag tror att muntligt förhör är bättre, jag lär mig nog mer av det. De ska handla om prepositioner, konjunktioner och interjektioner. Hade ingen aning om vad det var först, förens jag såg det i boken, var dag lär man sig något nytt.

Efteråt så hämta jag mamma och Douglas. Mamma skulle till vetrinären med hennes schäfer, få en spruta mot eventuell rävskabb, hunden har kliat sig som en tok i en vecka.

Hem och fullfart med alla kvällsbestyrer.
Sitter och väntar på en efterlängtad DH avsnitt.
Hoppas jag inte somnar i soffan bara, känner mig riktigt trött nu, när jag skulle köra hem innan, så kände jag att ögonen var riktigt tunga, så jag var tvungen att öppna fönstret så jag inte skullesomna.


Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0