Apoteket

Idag har vi haft pedagogik och där ska jag, My o terese inrikta oss på Maria Montissorie.

Väldigt intressant tycker jag, som t.ex en av hennes teorier är:
Barn vill jämt att man ska läsa samma bok 1003 gånger och som förälder har man juh tröttnat efter 8 gånger.
När barn känner att dem har förstått hela boken och dens innerbörd är dem nöjda. Dem får klarhet gång efter gång.
Känns skönt att veta varför man läser om o om igen och att det inte beror på att dem vill jävlas.

Åå föresten, jag har fått en praktik plats! Djäkne skolan här i skara (högstadiet). Jag ska vara i en klass, 7:an och inrikta mig åt en kille. Ska bli jätte kul!

Har varit på apoteket! Så nu är en sak avklarad på listan.


Ikväll så ska jag träffa Kajsa, det ska bli jätte kul, för det var ett tag sen nu:)


Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0