Dagen lider mot sitt slut...

Det gick jätte bra med Douglas på dagis, kul för han o se nya leksaker:) Vi ska vara med homon fulla dagar fram tills fredag, sen ska han klara sig själv förhoppningsvis, detta kallas intensiv inskolning.

På väg till dagis

I skolan för min del har det gått bra, vi har diskuterat mycket om hur samhället har ändrats sig på 100 år, med arbete, fritid och semester.

En fråga innan vi sluta var. -Vad är fritid?
Hmmm det undrar jag med, jag brukar säga att jag inte har någon, mitt hem tar min tid.
Vissa säger att när jobbet slutar börjar fritiden, men gud näää att diska, tvätta, laga mat, vika tvätt mm är väl inte någon fritid, fritid ska väl vara något kul...

Var dag lär man sig något nytt säger man juh?! Det har jag gjort, men det är jävligt äckligt, så känsliga läsare Skippa detta. En i klassen berätta att han har jobbat på godis fabrik, där de som jobba där kasta ner snus i lakrits-smeten.

Så till det jag har lärt mig. Ät inte godis!!! Men det har jag nog glömt till lördag..

Barnen fick lite kläder av svärmor igår

Douglas nya kit

Kevins tröja

Här kommer trötta jag


Bye bye

Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0