sovmorgon i morgon:)

Nu är denna sega dag över, puhh!
Douglas ska sova kvar hos mamma,
jag prata med dagis i morse och hon sa att många blev sjuka. Så då slipper jag gärna det. Så det är jag och Kevin, mysigt! Eller jag trodde att han skulle tycka det var mysigt, men han är så rastlös han vill leka med någon, även fast han har varit i skolan/fritids till klockan 4 och lekt med sina kompisar. Jag säger till han att han får passa på att leka i sitt rum nu, när han kan ha dörren öppen och det är ingen mini hulligan som kommer och förstör. Men det blir gött för mig i morgon, jag kan ha sov morgon till klockan 6,45;)

Appropå närvaro timmar i skolan, så kom min lärare fram till mig innan. Jag får gratulera sa ha. Jaha tyckte, jag fyller inte år tänkte jag, men då mena han att jag har inte varit frånvarande sen han påpeka att mina timmar var höga.

Ikväll är det veckans höjdpunkt och jag funderar på att åka iväg och köpa lite goda frukter som jag kan smaska på sen, men orka dra i väg...

Förresten, i morse på radion så prata de om dödshjälp och det fick mig att fundera på vad jag tyckte om det.
Jag tänkte så som så här, om det skulle ske någon i min närhet. Den blev sjuk eller någon olycka eller vad det än kan va. Att den iaf ligger respirator och inte kommer få ett bättre liv än att ligga där, och att man vet att den personen inte vill ha det så. Skulle jag göra allt i min makt för att få slut på lidandet.
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Svårt att säga faktiskt...

Det finns risk för att man blir egoistisk och vill att dom ska finnas kvar även om dom bara ligger där:(

Fast man får ju hoppas att det inte blir så om man hamnar i den situationen.



Förresten joggade din karl förbi oss imorse när vi var på väg till dagis,han är morgonpigg han:)

2010-03-23 @ 20:55:32

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0